17. července 2016

Farma zvířat - Mýty #2 (Bill Willingham, Mark Buckingham, Steve Leialoha)

Uplynul rok a mangelka se opět sešla se svou kamarádkou, která jí půjčuje komiksové knihy.


A tak jsem dostal naservírovánu jako na talíři příležitost přečíst další várku grafických románů. Co jsem se tak koukal, tak částečně jde o další díly sérií, které jsem četl vloni.

Jak jsem na blogu už psal, jako čtenář jsem byl ke komiksu jako žánru dlouho nedůvěřivý. Nijak jsem komiks nevyhledával, v důsledku čehož nebyl důvod měnit mou skepsi.

První část série Mýty - která vypráví o životě mýtických a pohádkových postav v našem světě - jsem loni četl a docela se mi líbila. Z nové várky půjčených knih jsem proto napřed sáhl po Farmě zvířat - druhé části Mýtů. Už když jsem knížku bral do ruky, uvědomil jsem si, jak strašně se na ni těším.

Ta radost z toho, že nyní se budu jen a jen bavit! Nebudu se vzdělávat, vyplňovat mezeru ve znalostech, nebudu ani vymýšlet, jak osobně vyrůst - jen se začtu, ponořím se do nádherných obrázků, budu listovat dokonalým artefaktem na luxusním papíru a nechávat se unášet akcí! To byla naprostá euforie a nádhera.

Nechtěl jsem ve skeneru ničit vazbu půjčené knihy,
a tak jsem sken ukázky vzal na brloh.sk.

Nejsem si samozřejmě jistý, jestli bych dvojku Mýtů někdy potřeboval číst znovu. Při zpětném zamyšlení si lze klást otázku, zda děj sešitu není přeci jen dosti jednoduchý. Ale při samotném čtení mě nic nerušilo: pro mou míru bystrosti a pozornosti je nakalibrován přesně - nevysvětluje se zjevné a naopak to není ani přílišný hlavolam, kde bych vůbec nechápal zápletku.

Farma zvířat mi přinesla fantastické dvě hodiny. Když se podívám, kolik stojí lístek do kina a že mě filmy většinou nebaví, tak osobně bych pro opravdu silný zážitek ze zábavného vizuálního umění dneska už možná volil spíš komiks než kino.


První věta knihy: Ano, "bylo nebylo", už je to tu zase.

Poslední věta: Ale ze všeho nejvíc plakala, protože ztratila moudrého kamaráda, jenž se jmenoval prasátko Colin.


Databáze knih: 86 % (ze 72 hodnocení)
Goodreads: 82 % (z 22 228 hodnocení)


Související:
- první část Mýtů (Legendy v exilu) - zde
- třetí část Mýtů (Láska jako z pohádky) - zde

Žádné komentáře:

Okomentovat