18. února 2016

Streamování audia z iPhonu do televize (LG)

Pořídili jsme si nedávno první smart televizi. Poslední dobou se doma zabývám výzkumy, jak streamovat do čehokoliv audio z telefonu. Čili jsem to chtěl vyzkoušet i s televizí. Jelikož jsem nevygooglil žádný návod, který by mi srozumitelně vysvětlil, jak se to dělá, třeba někomu mé (velice laické) poznámky ušetří chvilku frustrace.


Předesílám, že jsem si plně vědom skutečnosti, že streamování přes wi-fi do televize je zoufalá myšlenka, která nemá valného smyslu, zejména u audia. Asi každý jiný způsob poslechu hudby je lepší a spolehlivější.

A teď již k věci.


Streamování audia z iPhonu do LG televize

Na internetu je mnoho návodů, ale v žádném z nich jsem se nedozvěděl základní předpoklad pro to, aby mi streamování fungovalo.

Teoreticky by totiž mělo stačit, když jsou televize a telefon připojené ke stejné domácí wi-fi. Mně však takto streamovat nešlo (ani z telefonu ani z PC).

Zde je krok po kroku vysvětleno, co jsem musel nastavit, aby streamování fungovalo.

Napřed se na televizi nastaví, aby fungovala jako wi-fi přístupový bod. U nás (konkrétně na LG 32LF580V) se ta funkce nazývá "Soft AP" a vypadá takto.


Nastavení -> Síť -> Soft AP
 
Toto nastavení znamená, že se na televizi vypnou funkce wi-fi direct (Wi-Di) a miracast.
 
(Napřed jsem si od těchto dvou funkcí sliboval, že by mohly fungovat. Ale googlením jsem dospěl k tomu, že Wi-Di funguje jen s několika málo novými procesory a několika málo typy wi-fi karet, kterými náš PC veterán bohužel neoplývá.
 
Miracast mi nefungoval nijak; mangelka však přes něj připojila celkem snadno svůj Android telefon a měla na televizi komplet zrcadlo displeje mobilu. Mirror mobilu je sám o sobě úžasný; nejsem si ale jist, zda někomu bude prakticky užitečný, protože obrázek mobilního displeje je vysoký a velice úzký, takže zabírá jen malý kousek uprostřed obrazovky televizoru.)
 
 
Zapne se připojovací bod.
Pod tím je napsané heslo, které se pak zadá na mobilu při připojení.

Posledním - avšak klíčovým - krokem, jehož zjištění mi zabralo určitou dobu (protože jsem se to nikde na webu nedočetl), bylo připojení mobilu k televizi. Je potřeba připojit telefon k wi-fi bodu na televizi.


Naše TV se zobrazuje v seznamu sítí pod
tím dlouhým názvem, který jsem vyznačil.
Při připojení k tomuto wi-fi se použije
heslo z předchozího obrázku.

Poté, co se telefon připojí takto přes wi-fi k televizi, je už řešení snadné - návodů je plný internet. Existuje mnoho aplikací, přes které dá pouštět obsah z telefonu do televize. Bez dlouhého hledání jsem našel zdarma například iMediaShare (zde).

Zkoušel jsem tímto způsobem streamovat i video, ale zaseklo se mi, protože se začalo konvertovat do jiného formátu. Nevím, jestli by se přehrávání rozběhlo, pokud bych čekal.


Streamování audia a videa z PC do LG televize

LG má svou streamovací aplikaci pro PC, která se nazývá SmartShare. Nebudu předstírat, že jsem pochopil všechny dalekosáhlé funkce toho systému. (V jedné chvíli jsem třeba zjistil, že z telefonu ovládám pouštění hudby na PC, ale to nějak nepotřebuju, tak jsem to dále neřešil.)

V každém případě mi přes SmartShare fungovalo streamování audia i videa z PC (starý desktop s Windows 7) do televize.

Stačí si nainstalovat do PC ten software ze stránek LG. Potom se do knihovny SmartShare přidá audio a video obsah (případně obrázky), který chcete vysílat do TV.

Silně doporučuji držet se při zemi a nesnažit tam zahrnout celou knihovnu. Dejte si tam na vyzkoušení pár souborů. SmartShare pro PC stejně neoplývá obrovskou přehledností, takže když jsem si tam naházel obrovské adresáře, tak to jednak dlouho trvalo a jednak jsem pak stejně nemohl nic najít.


SmartShare pro PC.
Soubory jsou prostě naházené pod sebou.

Potom si PC připojíte k televizi přes wi-fi, stejně jako je popsané nahoře u telefonu.

Pak se v nastavení SmartShare povolí sdílení s televizí a lze streamovat. Tímto způsobem mi fungovalo streamování audia i videa z PC do TV celkem bez problémů; nezkoumal jsem, jestli lze dělat nějaké hudební playlisty apod. Typické využití mi připadá spíše na puštění jednotlivého videosouboru.


Stream z iPhone do Chromecastu

Původně jsem myslel, že díky novému televizoru odhodím čudlík Chromecast. Ale zatím ho zachovám, protože ho reálně používáme pro pouštění videosouborů z PC v televizi. A pro tento účel funguje Chromecast podstatně jednodušeji než SmartShare. Velkou výhodou též je, že při vysílání přes Chromecast zůstává PC připojené k normálnímu wi-fi, takže funguje internet.

Jako perličku na závěr bych se zmínil o tom, že jsem si všiml, že aplikace Spotify pro iPhone je upravena pro použití s Chromecastem. Vysílání hudby ze Spotify do televize přes Chromecast funguje hezky (pustí se Chromecast aplikace a z ní Spotify. Pak se Chromecast nabízí ve Spotify jako přehrávací zařízení).

Aplikace Chromecast pro iPhone.

Na rozdíl od všech jiných videostreamování vypadá Spotify i na televizní obrazovce celkem úhledně a využívá se celá velikost obrazovky.


iPhone Spotify přes Chromecast na LG TV

Další výhodou je, že mobil zůstává připojen k normálnímu wi-fi, takže stream běží na pozadí a člověk neztratí připojení k internetu.

Dovedu si představit, že bychom někdy využili tento stream k pouštění nějakého ambientního playlistu ze Spotify pro večerní čtení v obýváku (poté, co malé příšery konečně dokopeme do postele).







1 komentář:

  1. To musím taky vyzkoušet. Já mám iPhone teprve chvíli z https://www.f-mobil.cz/mobilni-telefony__os_apple-ios a ještě pořádně s ním neumím. Myslela jsem si, že to bude stejný jako mobil s androidem, ale je to fakt jiný a mnohem lepší, takže nelituju těch peněz za Apple. Ještě bych chtěla časem MacBook :-) .

    OdpovědětVymazat