26. února 2016

Krize středního věku (Jason Hazeley, Joel Morris)

Australská kolegyně mi půjčila další perzifláž na téma anglických dětských obrázkových naučných knížek s beruškou (Ladybird Books).


O Krizi středního věku se opět pojednává stručně: polovinu z padesáti stránek malého formátu zabírají obrázky, druhou polovinu vyplňují stručné texty psané velkým písmem.

Čekal jsem familierní vtipkování na úkor nás, čtyřicátníků. Vtipkování jsem se dočkal, ale překvapilo mě, že je docela nemilosrdné. Autorům se povedlo hned v několika minipříbězích, že pointa zamrazí. Mně se dost líbí třeba jednoduchý text o p. Duncanovi:
Za peníze, které dostal k třicátým osmým narozeninám, si Duncan koupil kolo z druhé ruky.
O tři roky později jede Duncan Tour de France na kole, které stálo víc než záloha na jeho první byt.
Duncan už zapomněl, co se snaží dokázat.
Mám dojem, že lépe se vtipkuje na účet pánů. Asi u nás krize středního věku probíhá humorněji.

Jeden povedený o dámách (zdroj).

Knihu doporučuji.

Goodreads: 80 % (103 hodnocení)

První věta knihy: Tato úžasná knížka je nejnovějším přírůstkem do seriálu knížek s beruškou, které jsou cíleně vytvořeny tak, aby pomáhaly dospělým se světem kolem nich.

Poslední věta: Colin jí připomněl jejího otce.


Související:
- o výborné parodii na stejnou dětskou sérii o moderním umění (Jdeme do galerie) jsem psal zde.
- Kocovina - zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat