12. července 2015

Zaklínač: Skleněný dům (Paul Tobin a Joe Querio)

Přečetl jsem si další komiks z balíčku sešitů, který si mangelka půjčila od kamarádky.




Sešitem Skleněný dům začala letos série komiksů amerických autorů, jejichž hlavní postavou je slavná postava Zaklínače p. Geralta z knih p. Andrzeje Sapkowského.

Bohužel mám jen chabé povědomí o knihách se Zaklínačem, takže nemohu srovnávat. Kdysi jsem nějakou četl, nebyla špatná. Ale už je to skutečně dávno. Počítám, že nový komiks bude podnětem se vrátit k nějaké původní práci p. Sapkowského.

Komiksový Zaklínač je laděn hororově - možná bych řekl spíše strašidelně, protože v žánru komiksu se nebojím. (Na rozdíl třeba od filmu, kde stačí dát dramatickou hudbu a už vypínám zvuk v televizi a jdu zamknout dveře.)

Pokud jde o grafiku, osobně mi více vyhovovaly spíše příběhy z civilnějšího městského prostředí, co jsem zatím tak (nemnoho) viděl. Zde se vyskytují spíše strašidla a černý hvozd.

Velice hezkým grafickým motivem ve Skleněném domě však jsou skleněné vitráže v začarovaném domě, kde se celý příběh odehrává. Ty jsou skutečně skvělé.

Vitráže jsou všudypřítomné.

Na konci knihy je drobný bonus v podobě ukázek, jak vzniká obálka nebo jak se vytvářejí některé scény. Mě bonus velice zaujal: normálně si neuvědomuju, kolik koncepčních úvah stojí za tím, než jako čtenář dostanu do ruky hotový komiksový sešit s pěknou obálkou.

Making of.

Knihu bych ani nedoporučoval ani před ní nevaroval. Tím hlavním, co se mi na ní líbí, je úspěch českého inženýra v Indii... ehm... vlastně chci říci polského spisovatele v Americe. Cítím ostblokovou solidaritu s polským sci-fi autorem, jehož práce konečně vzbudila zájem na Západě; byť v tomto případě až zprostředkovaně přes videohru na motivy Zaklínače. Mám radost, když někdo z našeho regionu zaujme s tvůrčí činností v mezinárodnějším měřítku. Připadá mi to postupem času pořád hodnotnější.


První věta knihy: Na pokraji Černého lesa v zemi Angren.

Poslední věta: Přemýšlej o tom...

Žádné komentáře:

Okomentovat