19. července 2015

Lucifer - Ďábel vchází do dveří (Mike Carey)

Další z hromádky půjčených komiksů.



Komiks o Luciferovi vznikl na motivy komiksové série Sandman od p. Gaimana; p. Lucifer je vedlejší postavou ze Sandmana.

Kniha Lucifer - Ďábel vchází do dveří obsahuje tři příběhy: jeden hlavní, jeden mírně vedlejší a jeden krátký hodně vedlejší. Příběh kreslili různí kreslíři, všechny příběhy jsou spojené scénáristou p. Careyem.

Postava p. Lucifera je dána výchozí situací, že opustil své pekelné závazky a žije v USA jako soukromník, byť s nadpřirozenými schopnostmi.

Námětem hlavního příběhu je téma boje křesťanského boha proti starým bohům, kteří ožívají. P. Lucifer koná na zakázku z nebe.

P. Lucifer přijímá zakázku od svého
bývalého kolegy p. Amenadiela.

Z poslední hromádky komiksů se mi tento líbil zatím nejvíce: příběh má hezké peripetie z reálného světa, které mne oslovily. Komiks úspěšně vytváří smutnou stísněnou atmosféru; snaží se o stoprocentní vážnost. Nenalezl jsem v něm žádný humor, který by shazoval vlastní koncept. Samozřejmě, že přechody protagonistů mezi různými náboženskými sférami, porady s indiánskou šamanskou babičkou a podobné záležitosti jsou poněkud chaotické, ale celkem jsem tu chaotičnost akceptoval.

Upozornění na možný populární mem: v několika variantách se vrací motiv dívky, která získává nadpřirozenou sílu díky spojení s duchem své babičky.

Zajímavé rekvizity má druhý příběh, který se odehrává v podsvětí Hamburku. Trochu mě zaráželo, proč bylo tolik chyb v nápisech na obchodech a v německých větách, které jsou v promluvách přimíšeny k navození věrohodnějšího německého kontextu. Ty chyby jsou tak ostentativní, že jsou nejspíš záměrné; není mi však jasný účel takového postupu, protože je v rozporu s celkovou snahou nijak neshazovat vážný tón knihy například humorem.

Pokud byste si chtěli půjčit nějaký komiks, tak tento stojí jistě za úvahu.

První věta knihy: Bible ten příběh vypráví v časové posloupnosti.

Poslední věta: Jsem teď hrozně populární.


Žádné komentáře:

Okomentovat