17. října 2014

AMS Autokatalog 2015

Září pominulo a zde měl být - jako každý rok - článek o novém Autokatalogu, speciálním sešitu k časopisu Auto- Motor und Sport. 


Svět se dramaticky mění. Ve velkých novinových kioscích na německých nádražích postávají bezradní mužové a cosi hledají. Hledají marně.

Zašlá sláva bývalých samozřejmostí.

Autokatalog 2015 nevyšel. Posledním vydáním tak zůstává loňské vydání pro modelový rok 2014. Tradice padesáti sedmi ročníků je definitivně uzavřena.

Nutno už hledat jen na internetu.

V krátkém vyjádření vydavatelství se uvádí, že zájemci si dnes nehledají informace o autu v papírovém katalogu. Myslím, že to je v zásadě pravda. I když ne úplně: když jsem kupoval ojeté auto a rozhodoval jsem se mezi několika modely, tak jsem se vždycky díval do Autokatalogu, protože u starších modelů se nehledají údaje na internetu zas tak snadno. V katalogu jsou kompletní varianty každého auta, s jakými motory se prodávalo a taky mj. jaký mělo objem kufru a jakou maximální rychlost. Tato kritéria se zjistila nejspolehlivěji pro již neaktuální modely právě tak, že jsem si vzal prostě k ruce katalog z toho roku, kdy bylo vyrobeno příslušné auto.

Převážně jsem ale katalog měl pro kratochvilné listování, úvahy o globálních změnách v průmyslu a o legračních zaostalých automobilech z exotických zemí. Evidentně nás takových kupců nebylo dost, aby se práce na katalogu vyplatila.

Je-li přítomen sběratel, lze tedy sbírku definitivně prohlásit za úplnou a uzavřenou.

Jelikož jsme sami sobě povinni dívat se na změny pozitivně, tak se raduji, že mi nebude nadále bobtnat tato část knihovny a nebudu do ní přidávat každý rok další těžký magazín.

Žádné komentáře:

Okomentovat